به وب سایت بیمارستان راضیه فیروز خوش آمدید
034-32228484
کرمان، خیابان مطهری غربی
جستجو
سی تی آنژیوگرافی

سی تی آنژیوگرافی

سی تی آنژیوگرافی

مرکز فوق تخصصی قلب و عروق بیمارستان راضیه فیروز که بعنوان مجهزترین مرکز قلب جنوب شرق کشور است در راستای ارتقای سطح خدمات پزشکی و ارائه بهترین امکانات تشخیصی و درمانی اقدام به راه اندازی بخش سی تی آنژیوگرافی نموده است این بخش در شهریور 98 افتتاح و دستگاه  سی تی آنژیوگرافی این بخش از پیشرفته‌ترین تکنولوژی حال حاضر دنیا است.

بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان راضیه فیروز در طبقه همکف و در مجاورت پست آنژیوگرافی واقع شده است و به منظور تشخیص آنوریسم عروقی، انسداد‌های عروقی، آمبولی ریه، نشان دادن عروق تومورها، انسداد عروق کرونر قلب ومغز وسایر نقاط بدن بوده و قابل استفاده برای تمامی گروه های سنی بزرگسال، اطفال و نوزادان می باشد. در این بخش تمامی مراحل تصویربرداری توسط تکنسین های معتبر دارای گواهی و پرسنل مجرب صورت گرفته و توسط متخصصان قلب و رادیولوژیست ارزیابی می گردد.

تجهيزات بخش شامل:

دستگاه CT اسكن 256 اسلايس زیمنس 2019، دستگاه انژکتور، دستگاه شوک 2011، مانيتور Spacelab، دستگاه ساكشن، پالساكسيمتر، گلوكومتر و ساير تجهيزات لازم

نحوه پذیرش بخش سي تي آنژيوگرافی:

برای انجام سی تی آنژیوگرافی لازم است تا بیمار اطلاعات مربوط به بیماری زمینه ای خود شامل ديابت، مشكلات كليوی، آسم، پركاری تيروئيد، هپاتيت، وضعيت فشارخون، سابقه CABV و انجام استنت و يا آنژيوگرافی، و يا سی تی آنژيو قبلی را بیان نماید تا شرح کاملی از وضعیت بیمار ثبت گردد. و به علت تزریق ماده حاجب جهت انجام سی تی آنژیوگرافی، لازم است تا میزان کراتین خون بررسی شود که در صورت نیاز آزمایش کراتین انجام می گیرد.

جهت انجام سی تی آنژیوگرافی لازم است تا بيماران 24ساعت قبل، از نوشیدنی های مثل قهوه، چاي، نسكافه استفاده نكنند و از  4ساعت قبل ناشتا باشند. هچنین افراد ديابتی كه متفورمين استفاده می كنند، 48 ساعت قبل از اسكن، از مصرف این دارو خودداری کنند.

سی تی آنژیوگرافی قلب چیست؟

سی تی آنژیوگرافی قلب همانند آنژیوگرافی، یکی روش تشخیصی برای تشخیص بیماری های قلبی است. با این تفاوت که این روش کمتر تهاجمی است. در این روش با استفاده از اشعه x و تزریق ماده حاجب، الگوی جریان خون در شریان های قلبی تصویر برداری شده و پس از تحلیل توسط نرم افزار پیشرفته به صورت سه بعدی نمایش داده می شود. از این روش می توان برای تشخیص بیماری کرونری، آمبولی ریه، بررسی عروق مغزی، سرو گردن، شریان کلیوی، شریان های اندامی و….. استفاده نمود.

در این روش تصویر برداری هیچ کاتتری به عروق وارد نشده و ماده کنتراست با پمپ مخصوص به داخل ورید تزریق می شود. کلیه مراحل انجام سی تی آنژیوگرافی بدون درد بوده و بیمار نیاز به بستری ندارد و بیمار می تواند پس از انجام اسکن به فعالیت روزمره خود ادامه دهد.

 برای تشخیص بسیاری از مشکلات عروق خونی، به جای انجام آنژیوگرافی رایج با استفاده از کاتتر، می توان ازروش سی تی آنژیوگرافی استفاده نمود. همچنین این روش می تواند نیاز به آنژیوگرافی را برطرف کند و در صورت نیاز، آنژیوگرافی با دقت بالاتری صورت می گیرد. شایان ذکر است که روش سی تی آنژیوگرافی در مقایسه با روش آنژیوگرافی، غیرتهاجمی، سریع تر و دارای عوارض کمتر است.

مسئول بخش:

اقای محمود ارسنجانی

رئیس بخش :

آقای دکتر احمد شاکری (متخصص داخلی قلب و عروق)

پزشكان بخش:
آقای دکتر احمد شاکریمتخصص داخلی قلب و عروق
آقای دکتر فرهاد اسدیفوق تخصص داخلی قلب و عروق
آقای دکتر خالقیمتخصص عفونی
خانم دکتر رعنا افتخاریمتخصص رادیولوژی
آقای دکتر کاشانیمتخصص رادیولوژی
آقای دکتر مهدی نوری متخصص داخلی قلب و عروق

شماره تماس: 32228484 داخلی 285

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *